Mallorka část 2

25. srpna 2010 v 13:08 | Fantaghira |  Cestovatelské
Druhý výlet byl v úterý 10.8. Nejprve jsme jeli do městečka Porreres, kde se každé úterý koná trh. Čekala jsem nějakžý tradiční trh, kde se prodává spousta ovoce a zeleniny, možná nějaké ryby. To všechno tam samozřejmě bylo, ale zároveň tam bylo spoustu stánků s oblečením nebo třeba kabelkami. Zajímavé bylo, že náměstí a přilehlá ulice, kde byl trh, byly plné lidí, ale když šel člověk kousek dál, tak nikoho nepotkal. V Porreres je i kostel - podobný kostel je snad v každé vesničce.

Porreres
Z Porreres jsme jeli na blízký klášter Monti-Sion. Je na kopci, takže odtamtud byl nádherný rozhled. Klášter sám měl pětiúhelníkovitý tvar, uprostřed bylo nádvoří. Byl tam krásný klid - už kvůli tomu, že tam jinak nikdo nebyl. Asi na takováhle místa můžou jezdit jenom blázni, kteří už jsou na Mallorce pošesté :)
Monti-Sion
Pak jsme se vydali na Cap de Ses Salines, což je nejjižnější místo Mallorky. Zajímavé bylo, že když jsme přijeli, tak tam u silnice stála spousta aut, ale na Capu samotném nebyl skoro nikdo. Dokonce jsme zkoušeli jít kousek při pobřeží, jestli tam není nějaká pláž (pobřeží bylo jinak skalnaté), ale na žádnou jsme nenarazili. Doteď je mi záhadou, kde všichni ti lidi byli. Na Capu byl maják a na skalách u moře byly postavené různé věžičky z kamenů poskládaných na sebe. Některé nechápu, jak mohly nespadnout, ale prostě nespadly. Nevím, jaký byl účel těch věžiček, ale pro jistotu jsem si taky jednu postavila :)
Cap de Ses Salines
Odtamtud jsme pokračovali po východním pobřeží na sever a zajeli jsme do Cala Figuera. Cala Figuera je podle průvodce nejromantičtější přístav na Mallorce. A ano, je to skutečně nádherné místo. Není tam žádná pláž, takže tam ani není tolik lidí a je tam prostě krásně. Fotka snad mluví za vše:
Cala Figuera
Pak jsme jeli do vedlejší vesničky Cala Santanyí, kde už pláž byla, ale kvůli tomu jsme tam nejeli. V moři kousek odtamtud se nachází kamenná brána Es Pontas. Pokud se vám bude zdát, že tam dole někdo plave, tak se vám to nezdá - byli tam asi čtyři lidi. Na té bráně byl někde přivázaný provaz, oni vždycky vylezli z vody kousek na bránu a po laně se zhoupli a skočili do vody. Asi to byli místní, protože to tam museli znát - kdyby se pustili špatně, tak spadnou na skálu!
Es Pontas
Nakonec jsme jeli na takovou kapličku kousek od Santanyí (jméno kaple jsem zapomněla). Taky byla taková zapomenutá, ale nahoře bylo uvaziště na koně, tak tam asi občas někdo jede na koni... Rozhled nebyl tak pěkný, protože ten kopec nebyl nijak vysoký, ale kaplička byla krásná.
kaple
No a to bylo všechno. Pak už jsme se jenom vraceli do Ca'n Picafortu. Když to takhle píšu, tak se může zdát, že to byl výlet na půl dne, ale byl to celodenní výlet :)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 25. srpna 2010 v 21:23 | Reagovat

Účel věžiček je jasný: Kontaktovánní vesmírných civilizací. Mě se to totiž strašně líbí a už kvůli tomu bych se na Zemi, na Mallorcu jelo podívat - skvělé fotky :-)

2 Fantaghira Fantaghira | Web | 25. srpna 2010 v 21:38 | Reagovat

[1]: No vidíš, tenhle účel věžiček mě nenapadl. Kdybys náhodou mělo cestu kolem země, tak se na Mallorce určitě zastav ;-)

3 Jenny Jenny | Web | 26. srpna 2010 v 10:56 | Reagovat

Tak tu svoju věžičku si sem mohla taky hodit;) mi připomnělo, jak lidi staví na sebe ty balvany, obří kameny a stavějí je na hrany a přesto nespadnou.

4 Fantaghira Fantaghira | Web | 26. srpna 2010 v 14:00 | Reagovat

[3]: Ta moje věžička byla taková malá nepovedená a nejspíš už spadla :D Ani jsem si jí nevyfotila...

5 mrs. deštníčková mrs. deštníčková | Web | 26. srpna 2010 v 14:36 | Reagovat

opravdu krásné fotky

6 Bella Bella | Web | 19. března 2014 v 22:08 | Reagovat

Já bych taky chtěla na Malorku :( Doufám, že v nejbližších letech se tam podívám. No, tak teď alespoň obdivuji fotky na tvém blogu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.