Mallorka část 4

31. srpna 2010 v 22:42 | Fantaghira |  Cestovatelské
Takže pokračování fotek z dovolené na Mallorce. Tentokrát čtvrtý výlet - neděle 15.8. Tenhle výlet bude rozdělený na dvě části. Večer jsme totiž ještě jeli do hlavního města Mallorky - Palma de Mallorca - a odtamtud mám taky spoustu fotek a nechci to cpát do jednoho článku.
Nejdřív jsme ale jeli do přírodní rezervace Galatzo. Po cestě jsme ještě stavěli u takového sadu, kde byly nejrůznější stromy, hlavně olivovníky, ale pak taky nějaké, které jsem identifikovala jako mandloně.

mandloň
Pak už jsem dojeli do rezervace samotné. Rezervace se nachází v údolí po horami, hlavně pod horou Galatzo, po které se rezervace jmenuje. Má tam být asi třicet vodopádů, takže půlka fotek jsou vodopády. Nikdy byste nevěřili, jak špatně se takový vodopád fotí, aby byl na té fotce aspoň tušit.
vodopád
A docela by mě zajímalo, jak se vám líbí následující fotka. Mě tam trochu vadí ten mrak, ale pak si zase říkám, že s tím mrakem je to ještě zvláštnější... No nevím...
Ale abyste neřekli, že sem dávám samé vodopády... Jak jsem psala, rezervace se rozkládala přes údolí. A dole v údolí byl nějaký pětihvězdičkový hotel, kde to muselo být krásné, ale jela bych tam třeba někdy na jaře. V létě je přece jenom příjemnější být u moře.
údolí
V rezervaci bylo plno takových krásných zákoutí a vzhledem k tomu, že tam moc lidí nebylo, tam byl i krásný klid. A zajímavé bylo, že po celé trase byly takové naučné cedule (v různých jazycích), ale jediný, kdo si je četl, jsem byla já. Proč tam ty lidi teda chodí?
potok
Tahle rezervace je asi jedno z nejkrásnějších míst na Mallorce, kde jsem kdy byla. A třeba na jaře, když spousta květin kvete, to musí být ještě krásnější.
Z rezervace jsme jeli už směrem na Palmu, ale ještě jsme se zastavili v takové malé vesničce jménem Galilea, kde jsme se naobědvali. A vzhledem k tomu, že vesnička byla na kopci, tak jsem si vyfotila výhled.
výhled z Galilea
O hlavním městě Mallorky příště.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Alexandra Gryffin- Fox, okřídlená lištička Alexandra Gryffin- Fox, okřídlená lištička | Web | 1. září 2010 v 14:15 | Reagovat

Druhá a třetí fotka jsou dokonalé! :) Ta druhá mi připomíná vodopád na Loseru. :D

2 Jenny Jenny | Web | 1. září 2010 v 15:04 | Reagovat

Ten mrak... hm, asi by se mi víc líbila se sluncem, ale i tak je hezká:)
To městečko je super! Vypadá jako nějaké aztécké město:)

3 Fantaghira Fantaghira | Web | 1. září 2010 v 18:27 | Reagovat

[1]: Děkuji. To jsou ty dvě nejpovedenější s vodopády :-)

[2]: Tak slunce mě bohužel ještě neposlouchá :D A jak se ukázalo, tak ani mraky neprojevují příliš poslušnosti :-)
Aztécké... To mě nenapadlo. To bude těmi terasami :-)

4 Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri | Web | 1. září 2010 v 21:17 | Reagovat

Třetí a předposlední fotka... Naprosto skvělé, moje oko poskočilo udivenou tou krásou!
Nám taky v Chorvatsku přímo u stanu rostla mandloň. Pamatuju si, že sem se snažil rozlousknout plod a vůbec to nešlo, až doma jsem na to vzal kladivo :-D
Co se týče focení vodopádu - to je jedna z nejtěžších věcí k focení. Buďto nevyjde stín, blesk, voda, rozmaže se to... Znám to moc dobře. Mám jednu takovou zkušenost kdy mě moje maminka vyfotila s tátou a bráchou u největšího Chorvatského vodopádu - nevím už, jak se jmenuje, ale je u Plitvických jezer - a ta fotka je asi moje nejoblíbenější ze všech dodnes. Je dokonalá - někdy jí hodím na blog, ano? (jsou tam jenom takový dva malé a jeden velký, ty dva objímající stín a za nimi vodopád)

5 Fantaghira Fantaghira | Web | 1. září 2010 v 23:12 | Reagovat

[4]: Jo, já jsem se takhle jednou pokoušela rozlousknout kokos. Po půl hodině, kdy jsem s tím mlátila o kámen, naprasknul a pak už to šlo :D O mandle jsem se radši nepokoušela :D
Tak na fotku se budu těšit :-)
Já ty svoje nemám moc s čím porovnávat, protože vyfotit vodopád jsem se pokoušela poprvé - buď tam bylo moc světla, nebo moc tmavé (pokud vysloveně nemusím, tak blesk nepoužívám), pak ta voda padá moc rychle... :D

6 Martina Martina | Web | 19. března 2014 v 22:17 | Reagovat

Nejhezčí je ta druhá fotka. Jo a jinak na té třetí ten mrak vůbec nevadí, ale je to taková zvláštní fotka. Trošku moc tmavá...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.