Kylemore Abbey

22. května 2012 v 20:56 | Fantaghira |  Smaragdové zápisky
Užívám si svého zaslouženého volna. Dneska jsem absolvovala výlet do Connemary, zítra plánuju Cliffs of Moher. A vzhledem k tomu, že na hostelu mám rychlejší připojení, než jsem měla u PJe (poněkud smutný fakt), tak vám nabídnu první várku fotek.
Kylemore Abbey jsme sice navštívili až naposled, ale je to něco tak úžasného, že fotky nepočkají. Ještě než jsem jela do Irska, měla jsem jasno v tom, že chci vidět "takový ten zámek u toho jezera, jak jsou odtamtud vždycky ty pěkné fotky". Neměla jsem tušení, jak se "zámek" jmenuje, nebo kde je. Díky tomu, že se dost často vyskytuje na pohlednicích, jsem zjistila, že se jmenuje Kylemore Abbey. A dneska jsem taky zjistila jeho příběh.
V roce 1852 si jistý Mitchell Henry z Manchesteru vzal za ženu Margaret. Líbánky trávili v Irsku. Jednoho dne se dostali k jezeru Kylemore, kde se zastavili na oběd. V té době tam nebylo nic, krom několika rybářských domků. Oba dva se do toho místa zamilovali, a Margaret požádala Mitchella, aby jí tam postavil dům. A on tam postavil zámek.

Mitchell i Margaret si získali obdiv místních lidí, především kvůli tomu, že stavba nabídla spoustu pracovních příležitostí. A práce znamenala peníze a peníze znamenaly jídlo.
Dovolte mi malou historickou poznámku - stavba Kylemore Abbey začala v roce 1867, tedy pouhých patnáct let po velkém irském hladomoru.
Mitchell a Margaret spokojeně tady spokojeně žili a měli devět dětí.

Nicméně tím příběh Mitchella a Margaret nekončí. Jednoho dne jejich syn onemocněl a někdo Mitchellovi poradil, že by mu prospělo teplejší klima. Rodina se proto vydala do Egypta. V Egyptě Margaret onemocněla a zanedlouho poté zemřela. Zničený Mitchell se vrátil do Irska a nechal postavit mauzoleum, kde uložil tělo svojí ženy.
(Mitchell zemřel v r. 1910 v Anglii a jeho tělo bylo zpopelněno, nicméně popel byl taktéž uložen v mauzoleu.)

Kromě mauzolea ale ještě nechal postavit gotický kostel, který ve skutečnosti vypadá jako malá katedrála - kdybyste neměli měřítko, tak řeknete, že to je katedrála.

Příběh Kylemore Abbey je mnohem delší - Mitchell tam nechtěl zůstat, vrátil se do Manchesteru a Kylemore prodal vévodovi a vévodkyni z Manchesteru. Ti ovšem přišli o všechny své peníze a kvůli dluhům jim byl zámek zabaven. Banka se ovšem o zámek nestarala a tak zpustnul. Nakonec ho v roce 1920 zakoupily jeptišky z Benediktínského řádu a v roce 1923 tam založily internátní školu, která byla zrušena teprve před dvěma lety kvůli malému zájmu.

Související článek: Connemara

2 lidé ohodnotili tento článek.