#3 Navštívit egyptské pyramidy

15. července 2012 v 13:00 | Fantaghira |  Bucket List
Minule jsem psala o nových sedmi divech světa, tak mi přišlo vhodné pokračovat tím jediným ze sedmi starověkých divů světa, který ještě stojí - pyramidami v Gíze. Nic ostatního dlouhá staletí nepřežilo, tedy pokud nepočítáme jediný sloup z Artemidina chrámu v Efesu, který jsem skoro viděla. Tady bych možná měla vysvětlit to "skoro viděla".
V Efesu jsem byla, když mi bylo tak deset let. Byli jsme tenkrát na dovolené v Turecku a z našeho výletu do Efesu si pamatuju jenom útržky. Po cestě se porouchal autobus, takže jsme v tureckém horku čekali asi hodinu, než přijel jiný. V Efesu bylo nějakých padesát stupňů, chodili jsme s německým průvodcem, kterému jsem nerozuměla ani slovo, takže nakonec jsem se přidala k jiné skupině s anglickým průvodcem, ačkoliv nakonec jsem stejně místo poslouchání zalezla do nejbližšího stínu a doufala, že neumřu. Pamatuju si Efeskou knihovnu a taky to, že nám průvodce ukazoval cestu, která vede právě k tomu poslednímu stojícímu sloupu Artemidina chrámu. Nevím, jestli nám nabízel možnost tam jít, nebo ne, ale tak jako tak jsme tam nešli, protože jsme z toho horka byli všichni vyřízení. Možná je to trochu škoda, ale to rozhodnutí bych neměnila.
Ale k těm pyramidám... Do sedmi divů se počítá vlastně jen ta Velká v Gíze, ale když už bych jela do Egypta na pyramidy, tak bych chtěla vidět i ty jiné. Třeba tu Džoserovu v Sakkaře, která mi přijde zajímavější díky tomu, že je stupňovitá. Nebo navštívit chrámy v Luxoru a Karnaku. A taky nesmíme zapomínat na Veset, kde je Údolí králů nebo Tutanchamonova hrobka. Spojte to všechno s plavbou po Nilu a drbáním (dobře, pozorováním) krokodýlů, a budu naprosto spokojená.
Nechci do Káhiry ani k Rudému moři, Egypt jako místo na dovolenou mě neláká, ale egyptská starověká historie je úžasná a chtěla bych jí poznat víc zblízka.

Pyramidy v Gíze | ilustrační obrázek | zdroj

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 yuripovidky yuripovidky | Web | 15. července 2012 v 13:22 | Reagovat

Fůj, nejhorší blog na světě!!!
P.S.: Píšu líp!!!
P.P.S.: Otřesný dess!!!

2 Nikolas Nikolas | Web | 15. července 2012 v 13:34 | Reagovat

Hm, tak sedm let zpátky byl Egypt mým vším. Věděla jsem snad všechny panovníky, zajímavá místa, dokonce pár egyptských hieroglyfů. Byla jsem tím jak posedlá a hrozně moc jsem tam chtěla jet. Nakonec jsem ale vyrostla a přesměrovala svůj cestovatelský zájem jinam. Tam, kde není tolik turistů. Každopádně i tak to mám pořád kdesi v sobě a i když bych do Egypta opravdu nechtěla, na pyramidy do Gízy bych se zajet podívala. :)
No máme to vesměs stejně. Prostě žádné vyplácnutí u moře s faraonovou pomstou na celý týden. :-D

3 Fantaghira Fantaghira | Web | 15. července 2012 v 23:12 | Reagovat

[1]: A koho to zajímá?!

4 evil-ash evil-ash | Web | 24. července 2012 v 22:25 | Reagovat

[3]: Nic si z toho nedělej viděla jsem to už na hodně blozích,které jsou napohodu,je to jen nějaká obíhající kravina;).Jinak k tématu:Letos jsem byla v Egyptě a strašně mě mrzí že jsem pyramidy neviděla,maximálně jsem nad nima letěla,když jsem se vracela domů,bylo to totiž hodně daleko,a jet rozpalenou pouští celej den-no nic super:/Snad jindy..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.