O škole a Červené karkulce

14. října 2013 v 21:03 | Fantaghira |  Vykecávám se...
Už mi začal třetí týden školy, a ještě jsem si tu nestěžovala. Něco je špatně.
Ne, vážně, zatím se to docela dá. Sice mi zavřeli předměty, na které jsem se těšila nejvíc, a snad všichni, se kterými jsem se loni bavila, odešli na jiný obor, jinou školu, nebo nedali zkoušky, ale... No dobře, tohle zní vážně děsivě. Tak já to vezmu nějak popořadě.

Na našem oboru (či kombinaci) nás zbylo sedm. Tedy zapisovalo se nás osm, ale jedna si ještě zařizovala přestup na jednooborovou bohemistiku, takže teď je nás sedm. Takové pěkné číslo, obzvlášť uvážíme-li, že loni nás nastupovalo zhruba o dvacet víc. Vážně potěšující statistika... Mým největším problémem je to, že mezi těmi sedmi není nikdo z mých loňských kamarádů. S těmi, co zbyli, se bavím, zdravím, není to tak, že bych seděla někde zapomenutá v koutku (skoro), ale když se nad tím zamyslím, tak je vůbec neznám. Takže je to pro mě teď takové smutnější.


Při zapisování předmětů jsem se rozhodla, že si přidám nějaký další jazyk. Španělštinu jsem kdysi dělala a nejspíš by nebylo na škodu si ji oživit, ale měla jsem chuť začít něco nového, takže jsem zvolila italštinu. Jenže italština, která se měla otevírat ve dvou termínech - v úterý a čtvrtek - se nakonec otevřela pouze v úterý, v době, kdy už mám rozvrh plný. Nelíbí se mi to ani trochu. A to jsem se ještě letos mohla podívat do Anglie, protože exkurze do Anglie (asi za tři kredity) je skutečný předmět. Jenže hádejte co! Předmět se neotevírá, protože to všem přišlo příliš drahé a začali se houfně odhlašovat. Tss.

Předmětů mám letos dost a dost, ačkoliv v zimě mě čeká pouze jedna zkouška. Ale moc mi nezáviďte, v létě jich mám sedm. Je to samozřejmě jako vždy, něco je zajímavé, něco ne, něco mě překvapilo. Na anglickou morfologii máme naprosto výborného učitele. Na filosofii musím přečíst deset filosofických knížek (ne, to není veselá zpráva). Českou literaturu první poloviny 20. století nám vykládá naštěstí zajímavě, oproti tomu starší česká literatura bude asi boj. Ale nechci tu vypisovat jednotlivé předměty, protože by to bylo na dlouho a nepochybuju o tom, že o některých ještě uslyšíte.

Kupříkladu jeden z předmětů se jmenuje metodologie literární interpretace. Abych pravdu řekla, ani po třech přednáškách si nejsem úplně jistá, co že to vlastně je. Dneska mě ovšem dostal vyučující. Vysvětloval nám rozdíl mezi fabulí a syžetem a rozhodl se to ukázat na Červené karkulce. Probíhalo to nějak takto: "Takže třeba Červná karkulka. No, já si teď nemůžu vzpomenout, jak to bylo. To nebyl dobrý příklad. Ale tak tam máte ty postavy, je tam Karkulka, vlk, babička, myslivec, ale to už si asi vymýšlím. A jak to je? Karkulka jde za babičkou a sežere ji vlk... Nebo tak něco."
Když tam začal povídat, že si nemůže vzpomenout, myslela jsem si, že si dělá srandu. Ukázalo se že ne. Pochopte, že celá situace zabrala několik minut a bylo to vážně úsměvné. Rzohodně to sem nepíšu se zlými úmysly. Jen jsem si tak říkala, že u nás na ústavu lze čekat leccos, ale stejně vás vždycky něco překvapí.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 14. října 2013 v 21:23 | Reagovat

"metodologie literární interpretace" - to by mne bavilo...

2 Magdaléna Magdaléna | Web | 15. října 2013 v 18:47 | Reagovat

Můžu mít takovou trapnější otázku - na jaké škole jsi? :) (stačí třeba jenom obor nebo cokoli, co chceš prozradit...)

3 Fantaghira Fantaghira | Web | 15. října 2013 v 19:39 | Reagovat

[2]: Tak ono to není žádné tajemství, určitě už jsem to tu někdy psala. Jsem na fildě v Budějovicích, obor bohemistika-anglistika ;-)

4 Alexandra Gryffin- Fox Alexandra Gryffin- Fox | Web | 15. října 2013 v 22:50 | Reagovat

Letos mám zapsaný Úvod do jazykovědy (nebo tak nějak se to jmenuje) a učitel je vtipálek. Celou první hodinu strávil tím, že popisoval sociální chování zvířat ("Ty pandy si zaslouží vyhynout!") a snažil se na tom dokázat konkrétní rysy jazyka, a třeba dneska (probírali jsme velmi zběžně gramatické kategorie) tvrdil, že v Estonsku je takové pěkné (lingvistické) pořekadlo vycházející z absence rodu a snad budoucího času: "No sex, no future". Tak jsme se zase pěkně zasmáli. :D

5 Sentencia Sentencia | Web | 16. října 2013 v 21:02 | Reagovat

díky tvému článku jsem si trochu "zamelancholila" :) kdysi jsem na tyhle předměty nadávala a co bych za jejich výuku teď dala :) Literatura 20. století je fajn, dokud nedojde na roky 35-70. To mě vážně nebavilo :)
Hlavně období komunismu bylo pro mě boj, se naučit :)
ale neboj, bude líp. Kolektiv poznáš, zkoušky dáš a bude dobře :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama