Wicklow

3. dubna 2014 v 17:19 | Fantaghira |  Smaragdové zápisky
Wicklow je jednak malé městečko, jednak celé hrabství (county). Já tu budu mít fotky městečka a jeho okolí, protože i tam jsme jednu noc zůstaly na našem putování Irskem. Na ty poslední dva celé dny našeho výletu jsem se těšila nejvíc, protože jsme měly navštívit místa mně neznámá, tedy Wicklow a Cashel (ten příště).
Wicklow jako oblast je známé svojí přírodou, je tu i národní park, a celkově to tu má být krásné. Wicklow jako město asi ničím zajímavé není, rozhodně tu není nic speciálního, co by nikde jinde nebylo. Pro mě nejpodstatnější bylo, že leží u moře, protože nemůžu zmeškat jedinou příležitost moře vidět.
S holkami jsme si udělaly takovou malou procházku, nejdřív kousek podél řeky, která se tu vlévá do moře, a pak zase kus podél pobřeží. Procházky by se tu daly dělat úžasné. A myslím, že to bylo zrovna tady, co mě napadlo, že by bylo krásné, kdyby se člověk jenom tak sbalil, někam v Irsku dojel, šel někam pěšky, pak by někde přespal. Prostě takový nenaplánovaný výlet - kus jít, kus jet, kam člověka nohy zanesou. Doufám, že se mi to podaří jednou uskutečnit.
Zpátky k Wicklow. Řeka, která tudy protéká, se jmenuje Leitrim a byla mimojiné i před naším hostelem. Speciální pozornost věnujte kačerovi dole, který se zrovna rozhodl zamávat křídly.

Domečky a kostelík nad řekou tvoří idylku. Jen to dítě v popředí mi tam překáží, ale vůbec se nemělo k odchodu

Řeka, most a město Wicklow. A taky modré nebe!

Vzhledem k tomu, že je Wicklow na pobřeží, dalo se očekávat, že se tu najde maják. Já mám svůj oblíbený v Galway, který za nic nevyměním, ale to neznamená, že nemůžu fotit i další majáky.

Téměř hned vedle majáku se na skále nad mořem tyčí stará zřícenina. Je to v podstatě jen pár zdí (a ani to ne), ale má naprosto perfektní polohu.

Z pláže zespodu vynikne lépe.

Pohled z pláže na druhou stranu do dáli, kam jsme taky kus šly. Kdybych věděla, že se pak nebudu muset vracet, tak bych šla s opravdovým nadšením. Dokonce jsme pak potkali místního domorodce, který říkal, že v nějaké další zátoce jsou někdy vidět tuleni, a taky říkal něco o nějakém dalším majáku. Třeba někdy příště.

A nakonec speciální živý krab. Zdůrazňuji slovo živý, protože fotce předcházelo zevrubné zkoumání toho, jestli se pohnul, nebo ne (chudák krab si o nás musel myslet věci).

1 člověk ohodnotil tento článek.